Home

Svenska barn i amerikansk skola

En amerikansk student har fyra år framför sig för att få mottaga en identisk examen. Anledningen är enkel, för att få en kandidatexamen på universitetsnivå så behöver du samma antal år i skolan! Du som svensk, kommer att få anpassa dig till det skolsystemet i USA Skolan här tycker jag är så annorlunda än i Sverige. Jag skulle så gärna vilja kunna blanda båda och ut kommer något som är lagom av allt. Här börjar barnen i skolan redan när de är fem år. De går då från klockan 7.50 till 14.20. Det gör man sedan tills man är ungefär elva år. Tycker at

Skolsystemet i USA Betyg och inriktningar Athleticademi

1. ner om sådant man sätt i filmer men andra var helt nya för mig
  2. angående den amerikanska skolan... Skrivet av: Peter, lärare: Jag är en svensk utbildad lärare med amerikanska rötter som av och till arbeta i olika amerikanska skolor (dock enbart public schools, dvs. kommunala). Jag har läst lite inlägg i debatten om den amerikanska vs. svenska skolan här nere
  3. mor bott där) men jag har däremot studerat det amerikanska utbildningsväsendet
  4. Därför ska du välja Amerikanska gymnasiet! Du behöver inte vara världsbäst på engelska för att komma in på Amerikanska gymnasiet. Det räcker att du är studiemotiverad och vill ta vara på din skoltid. Engelskan och att bli trygg i att hålla speech lär vi dig att bli skicklig på under din skoltid